Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2011 |
|
|
zamówienie na: |
Dożywianie dzieci w szkołach z terenu gminy Kijewo Królewskie. |
zamawiający: | Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim, Kijewo Królewskie 54a, 86-253 Kijewo Królewskie |
tryb zamówienia: | przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | GOPS-P/2/2011 |
wartość: | poniżej progów unijnych |
termin składania ofert: | 23 grudnia 2011 09:00 |
wynik postępowania: | Wybrana oferta: Firma Gastronomiczno-Usługowo-Handlowa „HEŃKO” Piotr Nowicki, ul. Rynkowa 7, 86-260 Unisław. Uzasadnienie wyboru Wykonawcy: oferta najkorzystniejsza z ofert niepodlegających odrzuceniu, spełniająca warunki udziału w postępowaniu i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wybrana zgodnie z kryterium oceny ofert – 100%. |
Kijewo Królewskie, dnia 15.12.2011 r.
GOPS-P/2/2011 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Przedmiot zamówienia:
Dożywianie dzieci w szkołach z terenu gminy Kijewo Królewskie.”
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim , Kijewo Królewskie 54a, 86-253 Kijewo Królewskie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 686 70 54, faks 56 686 70 54. Adres strony internetowej zamawiającego: http://gops.kijewo.pl/ I.
2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim, Kijewo Królewskie 54a
86-253 Kijewo Królewskie, tel./fax (56) 686-70-54.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dożywianie dzieci i młodzieży szkolnej w
szkołach z terenu gminy Kijewo Królewskie: Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa
w Trzebczu Szlacheckim, Szkoła Podstawowa w Trzebczyku, Szkoła
Podstawowa w Brzozowie, Zespół Publicznych Szkół w Kijewie Królewskim -
Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Kijewie Królewskim polegające na
przygotowaniu i dostarczeniu 21.960 ciepłych posiłków z możliwością
zmniejszenia lub zwiększenia posiłków w zależności od bieżących potrzeb
Zamawiającego. Posiłki będą podawane w naczyniach wielokrotnego użytku
(talerze porcelanowe) i ze sztućcami wielokrotnego użytku (metalowe)
posiadającymi wymagane atesty dopuszczające ich wykorzystanie w żywieniu
ludzi. Wykonawca zobowiązany jest do wydawania posiłków w talerzach i
ze sztućcami wielokrotnego użytku i zadba we własnym zakresie i na
własny koszt o ich czystość. Zamawiający nie ponosi konsekwencji za
zmniejszenie lub zwiększenie ilości posiłków. Szacunkowa, dzienna liczba
dzieci objętych dożywianiem to ok. 120 dzieci - Dwujęzyczna Szkoła
Podstawowa w Trzebczu Szlacheckim - szacunkowa ilość posiłków 23, Szkoła
Podstawowa w Trzebczyku - szacunkowa ilość posiłków 20, Szkoła
Podstawowa w Brzozowie - szacunkowa ilość posiłków 14, Zespół
Publicznych Szkół w Kijewie Królewskim - Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w
Kijewie Królewskim - szacunkowa ilość posiłków 63. Liczba dzieci może
być weryfikowana z 1 dniowym wyprzedzeniem. Żywienie dzieci odbywać się
będzie od poniedziałku do piątku w dni nauki szkolnej w okresie od 02
stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku (z uwzględnieniem przerw w
nauce m.in. ferii zimowych, dni świątecznych, wakacji, itp.). Posiłki
muszą posiadać wymagalną przepisami kaloryczność i muszą być sporządzone
zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia
zbiorowego. Muszą być wykonywane ze świeżych artykułów spożywczych
posiadających aktualne terminy ważności. Posiłki Wykonawca dostarczać
będzie własnym transportem, na własny koszt, w specjalistycznych
termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz
jakości przewożonych posiłków. Posiłki podawane będą w naczyniach
wielokrotnego użytku (porcelanowe) ze sztućcami wielokrotnego użytku
(metalowe). Wykonawca ponosi koszty załadunku i rozładunku wszystkich
dostarczanych posiłków. O czystość termosów oraz naczyń zadba Wykonawca
posiłków. Posiłki dostarczane będą na przemian: zupa z wkładką w postaci
mięsa lub wędliny oraz z pieczywem i drugie danie z surówką. Pożywna
zupa podawana będzie trzy razy w tygodniu, dwa razy w tygodniu drugie
danie. Wkładka podawana będzie oddzielnie. Preferowane zupy to przede
wszystkim: pomidorowa, klopsowa, ogórkowa, grochowa, warzywna oraz rosół
z makaronem. Preferowane wędliny stanowiące wkładkę do zupy - np.
wysokiej jakości parówki tj.: cielęce, serdelki pyszne itp., kiełbasa
śląska, frankfurterki. Drugie danie mogą stanowić również - pierogi,
kopytka, krokiety. Wykonawca przygotowywać będzie posiłki o
kaloryczności każdego 450 kcal. Jedna porcja zupy powinna mieć objętość
400g i powinna zawierać wkładkę w postaci mięsa lub wędliny + 3 kromki
świeżego chleba lub 1 duża bułka. Drugie danie o gramaturze nie
mniejszej niż 250 gramów: ziemniaki lub zamiennik (makaron, ryż) 200g
oraz mięso 100g i surówka 100g. Pierogi, kopytka, krokiety - 200g.
Wykonawca będzie podawał tygodniowy jadłospis Dyrektorom Szkół a do
wiadomości Kierownikowi GOPS. Wszelkie zmiany w jadłospisie sugerowane
przez Dyrektorów Szkół w każdym czasie będą brane pod uwagę przez
Wykonawcę.
Zamawiający zastrzega sobie, aby nie podawano dzieciom skrzydełek
drobiowych oraz aby mięso nie podawane było w dni postne. Zamawiający
nie dopuszcza, ażeby w ciągu tygodnia (5 dni) wystąpiła powtarzalność
tego samego rodzaju posiłku. Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał
posiłki zachowując wymogi sanitarno - epidemiologiczne w zakresie
personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich
przestrzeganie. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca, w
którym przygotowywane są posiłki. Zamawiający zastrzega sobie możliwość
kontrolowania miejsca, w którym przygotowywane są posiłki oraz jakości
przygotowywanych posiłków. Wykonawca jest zobowiązany do przechowywania
próbek posiłków do celów sanitarno - epidemiologicznych zgodnie z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Harmonogram dostarczania
posiłków Wykonawca ustali z Dyrektorami wyżej wymienionych Szkół.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców złożenia wadium
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonanie, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim
rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz
załączenie dokumentów/referencji potwierdzających, że te usługi zostały
wykonane należycie oraz z dużą starannością. Zamawiający uzna warunek za
spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat wykonał
minimum 1 usługę zbliżoną zakresem do usług objętych przedmiotem
zamówienia.
Za usługę zbliżoną Zamawiający uzna przygotowanie i dostarczenie minimum
1500 posiłków miesięcznie.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg
formuły spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonych dokumentów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca dysponuje minimum 1 środkiem
transportu przeznaczonym do przewozu przygotowanych posiłków zgodnie z
obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu pojazdu do przewozu żywności
przez państwowego Inspektora Sanitarnego.
Wykonawca może polegać na potencjale technicznym oraz osobach zdolnych
do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana metodą
spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa w tym zakresie
żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w
sposób szczególny
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa w tym zakresie
żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w
sposób szczególny.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. decyzję właściwego terenowo Państwowego Powiatowego Inspektora
Sanitarnego, dotyczącą spełniania warunków do przygotowywania posiłków
ciepłych i właściwego mycia opakowań transportowych,
2. decyzję właściwego terenowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego na przewóz posiłków specjalistycznym środkiem transportu.
2. decyzję właściwego terenowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego na przewóz posiłków specjalistycznym środkiem transportu.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1) Zmiany zakresu przedmiotu zamówienia pod
warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego lub zaszły okoliczności,
których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
2) Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie zamówienia w następujących przypadkach: a) ograniczenia zakresu prac przez Zamawiającego; W takim przypadku wysokość wynagrodzenia zostanie pomniejszona o niewykonane prace;
b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiana ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT;
3) Zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:
a) wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą Stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;
b) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia zmian przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, co wpłynie na realizację zamówienia i spowoduje konieczność dostosowania opracowania do zmian przepisów;
4) Zmiany osób wskazanych w umowie zarówno po stronie Zamawiającego jak i po stronie Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że proponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje wymagane w SIWZ;
5) Innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego lub zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
6) W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.
7) Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę jako stanowiące podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.
2) Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie zamówienia w następujących przypadkach: a) ograniczenia zakresu prac przez Zamawiającego; W takim przypadku wysokość wynagrodzenia zostanie pomniejszona o niewykonane prace;
b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiana ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT;
3) Zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:
a) wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą Stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;
b) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia zmian przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, co wpłynie na realizację zamówienia i spowoduje konieczność dostosowania opracowania do zmian przepisów;
4) Zmiany osób wskazanych w umowie zarówno po stronie Zamawiającego jak i po stronie Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że proponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje wymagane w SIWZ;
5) Innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego lub zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
6) W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.
7) Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę jako stanowiące podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gops.kijewo.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim, Kijewo Królewskie 54 A, 86-253 Kijewo Królewskie, pok. 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
23.12.2011 godzina 09:00,
miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim, Kijewo Królewskie 54 A, 86-253 Kijewo Królewskie, pok. 1.
miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim, Kijewo Królewskie 54 A, 86-253 Kijewo Królewskie, pok. 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w biuletynie UZP pod numerem 331397-2011 w dniu 15.12.2011r.
_______________________
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami pobierz (187kB)
Zawiadomienie o wyborze oferty (667kB)
metryczka
Opublikował: Agnieszka Karpińska (15 grudnia 2011, 12:37:11)
Ostatnia zmiana: Agnieszka Karpińska (27 grudnia 2011, 15:41:54)
Zmieniono: zawiadomienie o wyborze oferty
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1652